4 Eylül 2009 Cuma

Chuck vs the Music


4-5 yıl öncesine kadar ne tarz müzik dinlediğini pek ifade edemeyecek olan ben, son 2 yıldır kendimi "indie müzik" sever olarak nitelendiriyor olsam da her indie de birbirinin aynı değil sonuçta. Geçen gün manzanasverdes'in ve soulfrog'un yorumlarını okurken kimi Chuck müziklerinin bende eksik olduğunu farkettim ve hemen Gomez'den See The World'ü dinlemeye başladım. Daha önce bir adet yazımda bundan bahsetmiştim ve insanlar google'da Bon Iver, Blitzen Trapper veya Matt Pond PA ararken benim bu yazımı keşfetmişlerdi sanırım. Şu anda bahsetmek istediğim bu değil. Bir değişiklik yapmak niyetindeyim :)

Bu sefer niyetim Chuck ekibine öneride bulunmak olacak... gerçi benim haddime mi? Müziklerle uğraşan ekibin elinden o kadar iyi bir iş çıkıyor ki kendimi tutamayıp ne kadar şarkı çalındıysa hepsini dinlemek istiyorum. Gelelim Chuck'ta çalınabilecek şarkılara (neden olmasın değil mi?):

- Noisettes - Never Forget You (bu parça hafif romantizm kokan sahnelerde dinlenebilir)
- Jet - Are You Gonna Be My Girl (heyecanlı bir aksiyon sahnesinde çalınabilecek bu parça neden halâ herhangi bir sahnede kullanılmadı anlamış değilim).
- Guillemots - Made Up Lovesong #43 (romantik'imsi ya da ailevi sahnelerde kullanılabilecek bir parça)
- The Ting Tings - Shut Up And Let Me Go (yine aksiyon sahnesinde kullanılabilecek türde)
- Phoenix - Lisztomania (işte bir hareketli parça daha)
(ve şu anda Journey - Any Way You Want It'i hiç dinlemediğimi düşünürken Radyo Eksen'in eklentisinde bu parçayı görmem ve dinlememin bir olması inanılır gibi değil!)
- AHA - Take On Me (neden olmasın? şu anda bunu Eksen'de çalıyor diye gördüm ama eski şarkılar da sıklıkla kullanılıyor değil mi?)
- Arctic Monkeys - Cornerstone (hmmm, bu parça buram buram romantizm kokan bir sahnede geçebilir sanırım)
- The Killers - Somebody Told Me (Franz Ferdinand'dan sonra The Killers olmaması büyük eksiklik, kesinlike hızlı bir araba kullanma sahnesi)

Şimdilik bu kadar müzik elde edebildim ve görüyorsunuz bu parçalarla ancak dizinin 2 bölümüne müzik eklendirilebilir. Dizinin müzik yapımcılarının işlerinin ne kadar zor olduğunu böylece bir kez daha farketmiş oldum... Bu parçaları isteyenlere bir liste yapabilirim. Haber ola.

See you guys, next time.

***

Harbiden yav, ben de tanımlayamıyordum sevdiğim müziği. Hani "kulağa hoş gelen her şey" desem çok klişe ve sıkıcı bir tip olurum, sadece rock desem çok dar kalır, zira yeri geldiğinde arabesk bile dinleyebilen bi insanım, türkü severim, sanat müziğine ihtiyaç duyarım. Yani ruh halime göre playlist hazırlayan bir ademkızıyım. Bu indie ne iyi oldu da ortaya çıktı o açıdan. Ayrıca içlerinde gerçekten ruhlarımıza hitap eden(höh, gönül telimizi titreten deseydim bari) eserler var.

Chuck vs. The Music mevzuu benim de kafamda listeler oluşmasına neden oluyor sıklıkla. Şöyle bir şey isterdim naçizane:

Coldplay-Yellow (Sahnenin hüzünlü yahut mutlu olması fark etmez, hepsine uyar)
The Kooks-Crazy (Muzip bişiler olması lazım(Morgan ihtiva eden mesela), çocuğun sesi çok afacan)
Roxy Music-Mother of pearl (Hatunlar arası seçim için fon müziği)
The Pixies-Where is my mind? (Hassiktir dedirten finallere yakışır)
Jewel-You were meant for me (Vıcık vıcık bir romantizm varsa)
Keane-This is the last time (Arabayla bir şehirden ve bir aşktan uzaklaşma müziği)
Placebo-Protege moi (Şarkı zaten anlatıyor kendisini)
Tori Amos-I don't like mondays (Bebeğiyle oynayan kız çocuğu kırılganlığındaki anlar için)
Fiona apple&Björk-Leaving on a jet plane (Yine ayrılık)
Sugababes-Run for cover (Bir sevgili kavgası akabinde çalabilir)
Travis-Why does it always rain on me? (Chuck'ın bahtsızlığına dair :))
Frou Frou-Let go (Amaan satmışım dünyayı melodisi)
Glasvegas-Fuck you, it's over (Charah kavga neyim ederse, kapılar filan çarpılırsa)
Gavin DeGraw-I don't want to be (Herhangi bir giyinme, hazırlanma müziği. Neden diye sorma, içimden öyle geldi)
Jeff Buckley-Hallelujah (The O.C'de Seth'e yelken açıp sezon kapatmıştı, burada da Chuck'ı bir yerlere filan uçurabilir)
Morissey-Trouble loves me (Depresif anlarda, belki Chuck-Ellie konuşması-sarılması)
The Last Shadow Puppets-My mistakes were made for you (Ne desem boş)
Twisted Sisters-I wanna rock (En psyched anlarda)
Guns N' Roses-November rain (Herhangi bir yağmurlu düğünün fon müziği neden olmasın?)
Manu Chao-Me gustas tu (Foux du fafa'nın görevini başarıyla ifa eder)
Gabriella Ferri-Remedios (Saturno Contro'da hem parti sahnesinde hem morg sahnesinde çalmıştı, düşün artık nasıl bişi)

1 yorum:

atmospheretic dedi ki...

listeler müthiş olmuş, bu yazdıklarınızın hepsini birden toplayıp wishlist mi oluştursak acaba?

aklıma henüz geldi, sarah ve chuck arasındaki ilişkinin seyrine binaen bir placebo daha gidebilir.

placebo- you don't care abaut us ( karışık, kalabalık bir sahnede chuck sarah' ya serzensin, oldu mu ki şimdi bu; oldu sanki ha?)