11 Eylül 2009 Cuma

Captain Deadasadoornail?

Şimdi öncelikle "deadasadoornail" nedir diye üşenmedim sizler için araştırdım. Böyle etimolojik şeylere takıntılı bir insanım ezelden beri zaten. İfade aslında bileşik yazılmıyor tabii ki. Dead as a doornail şeklinde kullanılıyormuş anglosakson arkadaşlarımız tarafından. Doornail dediğin de, daha çok eski kapılarda rastladığımız çivilerdir olsa olsa. Resimden onu çıkarmak mümkün:



Şurda da anlatmış adam (http://www.worldwidewords.org/qa/qa-dea1.htm) madem "eski"liği betimlemek için çivi metaforu yapacağız, herhangi bir eski çivi yeterli olmaz mıydı he canını yediklerim? Neden illa kapı çivisi diye. Neyse uzatmayayım bu tarz çiviler teee orta çağa ait kapılarda kaldığından yeterince "ölü" manasını daha kuvvetli bir şekilde dimağlara yerleştiriyormuş ki, böyle bir ifade ortaya çıkmış.
Bizim hikâyemizde mecâzî olarak ölecek ya da halk arasındaki tabiriyle tezeği avuçla yiyecek olan insan da dizideki ilk repliğinde bile "awesome" catchphraseini kullanan Captain Awesome'dan başkası değilmiş. Buna neden olacak olan bir dişi olacakmış her zamanki gibi. Son bölümde başımıza bela olan "Ring"e bağlı olarak çalışan Sydney isimli bu ajan bakalım neler yapacak. Bütün bu senaryolar da Angie Harmon isminin Chuck 3x4'te misafir oyuncu olarak geçmesinden mütevellit.

4 yorum:

atmospheretic dedi ki...

chuck funları nasıl bir eşgüdümle çalışıyor böyle. aynı anda birbirini tamamlayan postu yazmış olmamız bu işin ulviliğine işaret değil de nedir haa:))

manzanasverdes dedi ki...

(Hayırdır inşallah)X2 deyim ben sana. Hayır o resmi de koymuştum ama sonradan sildim. 6. hissim daha faideli şeylere çalışsa keşke.

atmospheretic dedi ki...

bu arada çivi metaforunun kaynağını öğrendiğimiz pek iyi oldu. chuck sen nelere kadirsin:P

joker dedi ki...

merhaba ben adsız arkadaş :) ufak çaplı bi seferberlik ilanına yol açtığım için özür dilerim ama evet demek istediğim buydu, bu şekilde olması.. pop up olunca sorun yok gevezelik edebileceğim böylece.. diğer sorunu çözemiyorum bi türlü anlatması bile zor. teşekkürler tekrar. :)

devon a gelince.. valla her ne kadar en kritik operasyonları kadınsı çığlıklarla süslese de bence chuck bile daha uygun birisi ajanlık için.. :) yani ne bileyim tamam awesome mawesome ama morgan a yetişkin birisi olmak için nasıl giyinmesi gerektiğini falan öğrettiği bölüm dışında hiç (nasıl desemm) ciddi görmedim kendisini.. chuck bile daha ağır bi adam yani iş konusunda. bu hastalarına bile "heyy dostum rahat ol ameliyat başarısız geçerse ölürsün nolacak" falan diyodur sanki :) ha belki de bu rahatlığı işe yarar onu bilemem.. :)

ama kadınlarla baştan çıkacak adam değil bizim captain, aşıktır, sadıktır.. :) ülkesi için gerekirse soyunur tabi.